Cateva citate despre flori

Image„Personalitatea învăluitoare

a unei flori

tinde să privească în noi

asceza unui parfum

din lumea culorii.” ( poezie de Mariana Cardas )

 

„Dacă florile şi-ar dărui oameni la fel cum oamenii îşi oferă flori, de unde ar fi tăiaţi oamenii?” ( Nichita Stanescu )

 

„Florile sunt simboluri frumoase ale naturii, prin care ne arată cât de mult ne iubeşte.” ( Goethe )

 

” am rupt o floare dintr-un vis 

şi-am aruncat-o în abis 

şi floarea mea plutea mereu 

pe unda tulburului hău 

am smuls o coardă dintr-un dor 

şi-am semănat-o pe ogo

din coarda mea a răsărit 

alt dor etern, nemărginit 

am stors un zâmbet ostenit 

din colţul meu de infinit 

şi coarda dorului din flori 

s-a rupt cu cioburi de fiori..” (  Iurie Osoianu )

 

” Gladiolele nu sunt flori, ci vise de aur! Atâta fantezie şi graţie, poezie şi visare depăşeşte înţelegerea a ceea ce numim floare.” ( Iuliu Barbat )

 

” Există întotdeauna flori pentru cei care doresc să le vadă.” ( Henri Matisse )

 

Sunt lăcrimioarele-nflorite

Şi când duios mă uit la ele

La tine mă gândesc, iubite,

Şi-mi amintesc vremile-acele

 

Când înflorite lăcrimioare

Cu drag îmi trimeteai tu mie,

Şi când era în orice floare

Un semn de-amor, de bucurie.

 

Ah! florile atunce date

N-a mai rămas nimic din ele

În vânt sunt toate spulberate,

Simţirea ta, vremile-acele!” ( Veronica Micle )

 

“Florile mi-au vorbit mai mult decat as putea marturisi prin vorbe.Ele sunt hieroglife ale ingerilor , iubite de toti oamenii datorita frumusetii lor, desi exista cativa care pot descifra fragmente ale intelesului lor.” Lydia M. Child 

 

“Parfumul unei flori declara intregii lumi ca ea este fertila , disponibila si de dorit , organele ei sexuale izvorand imbelsugate cu nectar. Mirosul ei ne aduce aminte de caile stravechi ale fertilitatii, vigorii , vitalitatii , de optism , speranta si inflorirea pasionala a tineretii. Inhalam aroma ei vie si, indiferent de varsta , ne simtim tineri si proaspeti intr-o lume arzand de pasiune.” Diane Ackerman 

 

“Violetele din munti au sfaramat stancile.” Tennessee Williams “Nu cred ca am vazut vreodata ceva mai frumos decat floarea de clopotel pe care o priveam.Am cunoscut , atunci, prin ea , frumusetea lui Dumnezeu.” Gerald Manley Hopkins “Acolo unde infloresc florile exista inca speranta.” Lady Bird Johnson

Lasă un răspuns

